יום שבת, 12 בפברואר 2011

ארוחת צהריים מעוצבת

סדר וארגון אף פעם לא היו הצד החזק שלי. גם היום אני חורקת שיניים כדי שהבית שלי יהיה מסודר, שלא יהיו כלים בכיור ושאוכל לארח חברים בהתראה של רגע. את ארוחת הצהריים אני אוהבת לערבב בצלחת אחת, ואין לי שום בעיה שהסלט ייגע באורז או בשניצל וחלילה ירטיב אותם. יש לא מעט אנשים והמון ילדים שאוהבים את הארוחות שלהם מופרדות ולא פחות מכך מעוצבות למשעי.
כאן נכנסות לתמונה ארוחות הBENTO. זוהי צורת הגשה יפנית מסורתית, שבה מרכיבי הארוחה מוגשים על גבי מגש מחולק. הארוחה היפנית שמשמעותה היא בעצם Take Away, ז"א ארוחה שלוקחים לעבודה/לביה"ס, מורכבת בד"כ מאורז, דגים וירקות מסוגים שונים. זאת אמנם מסורת יפנית עתיקה אבל זה הפך להיות טרנד מוביל בכל העולם המערבי, עם השינויים הנדרשים בתכולת הארוחה כמובן. סדרות שלמות של מוצרים, מתכונים, ואביזרים נוצרו כדי לשרתו. למרות שהסיכוי שאכין ארוחת בנטו לעצמי נמוך מאוד, אני חיבת לציין שהטרנד הוא כ"כ חמוד והייתי שמחה אם מישהו היה מכין לי את ארוחת הצהריים כך.

איך בכלל נראית ארוחת בנטו בימינו? (התמונות מתוך הבלוג Another Lunch)
                                        תראו לי את הילד או המבוגר שלא ירצו לסיים ארוחה כזו?

אז אני אולי לא, אבל מי שמעוניין להכין ארוחת בנטו למשעי ימצא אלפי מוצרים ייעודיים. אפילו בארץ ניתן להשיג מוצרי בנטו. לחברת שינזי קאטו קופסאות בנטו מעוצבות, אך ניתן להסב כל קופסא מחולקת להיות קופסת בנטו. קופסאות מחולקות ניתן למצוא בכל חנויות עשה זאת בעצמך.

                                                 קופסאות בנטו מתוקות להפליא של חברת שינזי קאטו:


הבלוג Another Lunch מוקדש כולו להכנת ארוחות בנטו, כולל מתכונים וצורות הגשה, תוכלו למצוא שם המון רעיונות נפלאים.  

בEBAY תמצאו המון מוצרי בנטו ייעודיים. יש להקיש Bento Accessories ומיד תגלו עולם שלם של מוצרים.

חותכנים ואביזרים נוספים כגון כוסיות סיליקון, קיסמים בצורות שונות וכדומה ניתן למצוא גם כן בEBAY או בחנויות עשה זאת בעצמך ובחנויות מתמחות למטבח. הנה מה שחיפוש קצר שערכתי ברשת הניב;

                                              אביזרים שיכולים בקלות להפוך לאביזרי בנטו:








זה הזמן להשתולל עם הדמיון, אין סוף לאביזרים שתוכלו למצוא ולהפוך לאביזרי בנטו. זאת באמת הולכת להיות ארוחת הצהריים הכי חמודה שהכנתם אי פעם.



אין תגובות: