יום ראשון, 13 במאי 2012

משחקי ילדים

via Jensen Crafts


הקיץ ממש עוד רגע כאן, הפוך נכנס חזרה לארון, מעילים התחלפו בסנדלים והילדים יוצאים החוצה לשחק. אמנם יש תחושה שכל מה שהילדים של ימינו רוצים זה לשחק באייפון ובאייפד אבל תנו להם מרחב ותראו איך הם מאושרים.
גינות משחקים לא צריכות להיות רק מתקנים חלודים וקקי של כלבים, עם קצת דמיון ומשאבים אפשר ליצור עולמות קסומים.
בשיטוטים ברשת נתקלתי בכמה מרחבים שאמנם מיועדים למשחקי ילדים אבל בהחלט היו קורצים לכל מי מאיתנו שעדיין נשאר קצת ילד....

Woods of Net הוא מתקן משחקים שמעוצב ועשוי כולו בעבודת יד על ידי המעצב היפני Toshiko Horiuchi Macadam קורות עץ עוטפות מתקני משחקים סרוגים. הילדים משחקים על המתקנים וההורים יכולים לשבת סביב על קורות העץ שמחוברות זו לזו ללא שום עזרים נוספים. המתקנים עצמם סרוגים בעבודת יד. הכל צבעוני ונגיש וממש עושה חשק לקפוץ ולשחק.
(תמונות Abel Erazo)




(via 16 House)



חברת Monstrum השבדית אחראית לכמה מגינות המשחקים המופלאות ביותר שקיימות. כרישים וספינות פיראטים וטירות קסומות ומה לא...הכל צבעוני ובטיחותי ורואים שמה שעמד לנגד עיני המעצבים היו הילדים עצמם. (באתר שלהם אפשר לראות עוד המון תמונות ופירוט של כל פרוייקט)











(via Colossal)




על הגבול שבין מתקני משחקים ואמנות נמצאת היצירה של האמן Jeremy Deller שיצר רפליקה מתנפחת ומדויקת של Stonehenge עבור יריד האמנות הבינ"ל בגלזגו (סקוטלנד)



 (תמונות: Angela Catlin)




ולסיום, אמנם כשיש מחשב נייד או כל גאדג'ט אחר בסביבה קשה להתחרות בהם, הם מושכים אליהם את כל תשומת הלב, אבל מחשב שמדמה את הדבר האמיתי יכול להיות אטרקציה בשביל הקטנטנים לא פחות מהדבר האמיתי (לפחות עד שהם יגלו שאין לו כפתורים ואי אפשר להזיז את המסך שמאלה וימינה)




(via Family Style)







אין תגובות: