יום ראשון, 20 במאי 2012

גם לגבינה מגיע פורטרט




שבועות בפתח ואין מאושרת ממני. אוכל חלבי, כזה שמכיל גבינות, חמאה ושמנת תמיד עדיף מבחינתי על כזה שמכיל עוף ואורז. אז שבועות זה חג שאני מחבבת במיוחד, לא רק בגלל הגבינות.
הצבעוניות, הקלילות, סיפור המגילה שהוא הסיפור האהוב עליי בתנ"ך (כל שנה אני מתרגשת לספר אותו לילדים בגן והם מתרגשים לשמוע)
וגם זה שהפעם לא נלחמנו באף אחד, לא ניצחנו אף אחד ולא בגלל זה אנחנו נאלצים לאכול משהו....

גבינות בכלל וגבינות מיוחדות למדתי לחבב רק בבגרותי. בילדותי בכלל לא אהבתי גבינה, לא לבנה, לא צהובה ובטח לא קוטג'. שלא לדבר על רוקפור, ברי או קממבר. גם קצפת לא אהבתי ולא שמנת או יוגורט אבל היום אני אוהבת את כל אלה מאוד וגבינות כחולות אהובות עליי במיוחד.

את סלט הכרובית אני מכינה כמעט כל שבוע ולאי בודד אין ספק שהייתי לוקחת אותו. המתכון לקוח מהספר "בישולה" אבל כבר המון שנים שלא פתחתי את הספר, זה מתכון שאני יכולה לדקלם מתוך שינה...

סלט כרובית

1 כרובית טריה מפורקת לפרחים קטנים
100 גרם אגוזי מלך כתושים
100 גרם גבינה כחולה מגוררת (ככל שהיא חריפה יותר הסלט יצא טעים יותר)

לרוטב;

שמן+חומץ+כפית חרדל+מיץ מחצי לימון+כפית סוכר (לא חובה)

את הכרובית מפרקים לפרחים קטנים ומשרים במי קרח למשך שעה. מסננים ומוסיפים אגוזים וגבינה ואת הרוטב משקשקים בשייקר, שופכים מעל ומערבבים. לספיגת טעמים יש להכניס למקרר למספר שעות.



התמונה למעלה היא פורטרט גבינה של הצייר Mike Geno שיצר סדרה שלמה של פורטרטים של גבינות וזה כל כך מגרה שמתחשק לי לקפוץ למעדניה ולקנות את כולן...את הסדרה כולה ניתן לראות כאן

















אין תגובות: