יום שישי, 13 באפריל 2012

Like The French


Photo; Getty via Telegraph


הצרפתים האלה... אפשר להגיד עליהם כל מיני דברים, לטוב ולרע. מצד אחד הם מתנשאים, קרים ומסרבים להתיידד עם שאר אומות העולם. מצד שני הם יודעים לבשל, הם יודעים הכל על אהבה, הם המציאו את הקרואסון (איך מי שממציא מאפה חמאתי שכזה יכול להיות לא טוב?) ויש להם סטייל כמו שאין לאף אומה אחרת.
הסטייל הזה נמצא בכל מקום אצלם; באוכל כמובן, בלבוש, בשיער, אפילו בחינוך הילדים יש משהו אחר.
Pamela Druckerman היא עיתונאית ואמא אמריקאית שעברה להתגורר בפריס לפני עשר שנים ומתגוררת שם עד היום עם בעלה הבריטי ושלושת ילדיהם. וכתבה את הספר "איך לגדל ילדים כמו הצרפתים" ובאנגלית Bringing Up Bebe .
כותרת המשנה של הספר היא "אמא אמריקאית אחת שגילתה את החכמה של גידול ילדים בשיטה הצרפתית" מה שאומר שהכותבת נכבשה כליל על ידי הדרך, אף על פי שהצרפתים עצמם טוענים שהם לא עושים שום דבר מיוחד. ובכל זאת הילדים הצרפתים, על פי הספר, ישנים לילה שלם כבר בגיל חודשיים, אוכלים ארוחות מזינות ומסודרות ולומדים די מהר לשחק, לריב ולמצוא פתרונות בכוחות עצמם.

אז מה בעצם אומרת השיטה? שונה מהדרך האמריקאית וכמובן מהדרך הישראלית הרווחת בימינו.
כמה נקודות;  הנקה קצרה, לא מרימים את התינוק ברגע שהוא מתחיל לייבב, לא לאבד קור רוח, ללמד את הילדים לאכול ארוחות מסודרות ולא לנשנש מסביב לשעון, הילד לומד להעסיק את עצמו, לא להרגיש אשמים בנוגע להורות שלכם. במילה אחת סדר. בשתי מלים סדר ומשמעת. הצרפתים מאוד מעריכים סדר, גבולות, משמעת ונימוסים וBonjour לכל אדם שפוגשים זה א-ב של החיים.
אפשר להגיד שהשיטה שלהם נוקשה ולא הגיונית, אפשר במקביל אולי ללמוד מהם משהו בנושא.






עוד שתי אמהות, שהן גם בלוגריות וגם העבירו את עצמן על בעליהן ועל טפן להתחנך בצרפתית(והן גם אחיות ושתיהן יחזרו בקרוב לארה"ב למגינת ליבן)
גבריאל Design Mom
ג'ורדן Oh Happy Day  


אז הילדים הצרפתים מחונכים להפליא וגם כמובן לבושים בהתאם. טרנינג וקרוקס? חולצה מוכתמת? סנדלים עם גרביים? תחשבו שוב...

Olive Juice



Olive Juice



Petit Bateau




Milk Magazine


 Olive Juice



The Sartoialist


אפנה בסגנון צרפתי לילדים (כמה טיפות מתוך האוקיינוס הקיים)....

 Marie Puce


ולסיום, המתוקה הזו שאי אפשר שלא להישבות בקסמה...







אין תגובות: