יום שלישי, 6 במרץ 2012

מעמד האישה

אמנם קירות הפייסבוק מלאים בילדים מחופשים, מתכונים לאזני המן ורעיונות לאיפור מכל מיני סוגים, אבל ממש באותו יום בו יחול פורים יחול גם יום האישה הבינ"ל ולא בטוח שבאותו יום רבים יזכרו.

נדמה לעתים שמשמעותו זניחה, הרי אנחנו נשים חופשיות, יכולות לעשות ככל העולה על רוחינו, לעבוד היכן שנרצה (גם אם במשכורת נמוכה יותר), ללכת לאן שאנחנו רוצות (גם אם זה אומר לשבת מאחורה באוטובוס), להתלבש כאוות נפשינו (גם אם אח"כ יאשימו אותנו בגרימת גירוי יתר), לרקוד, לשיר (המממ..תלוי בפני מי) ובכן אנחנו חופשיות.

אז זהו, שיום האישה הוא עדיין יום שחשוב לציין, הוא עדיין יום שיש לזעוק בו על כל העוולות שמתרחשות כנגד נשים, הוא עדיין יום שבו עלינו לזכור שכל מה שהושג עוד דורש עבודה והמסע עוד לא תם.

דינה גולדשטיין מצלמת סצינות שכאילו נלקחו מאגדות הילדים, רק שימו לב לנשים בהן, מה קרה לנסיכות המתוקות? הסדרה נקראת Fallen Princess (כאן ניתן לראות את הסדרה המלאה) והיא מתבוננת על נשיות במבט ביקורתי. גולדשטיין מציגה את נקודות הכח והחולשה של נשים, את הרצון להיות שוות ערך, לעתים את ההשתעבדות הנשית והטלטלות שנשים עוברות, הכל כדי להיות הכי טובות בכל התחומים אבל באיזה מחיר?
















אין תגובות: