יום שני, 26 במרץ 2012

הנה באה הרכבת




 between Austria and Italy, there is a section of the Alps called the Semmering. It is an impossibly steep, very high part of the mountains. They built a train track over these Alps to connect Vienna and Venice. They built these tracks even before there was a train in existence that could make the trip. They built it because they knew some day, the train would come.
(מתוך "תחת שמש טוסקנה")

מחר שוב מתוכננת שביתה ברכבת ישראל. אני כל כך אוהבת רכבות ולמרות שמעולם לא השתמשתי בשירותיה של רכבת ישראל אני מתבאסת עמוקות מהענין. למה לא יכולה להיות פה רכבת נורמלית?

בכל פעם שאני נוסעת לחו"ל, אחת ההנאות העיקריות שלי היא להתנייד ברכבת, כל רכבת. תחתית, עילית, לא משנה לי, העיקר שזו תהיה רכבת. כשאני חוזרת ושואלים אותי מה עשיתי אחת התשובות היא "נסעתי ברכבת".
את האהבה לרכבות ירשתי כנראה מאבא שלי, שגם הוא חובב רכבות ידוע. אז שוב אני שואלת, למה אין פה רכבת נורמלית? ולא! הכרמלית והרכבת הקלה בירושלים לא ממש נחשבות. לעתים אני מהרהרת/מפנטזת על רכבת תחתית שתתיצב בדיוק בזמן, תאסוף אותי אל קירבה בבוקר, תפלוט אותי מתוכה מקץ מספר תחנות זעום.....וחוזר חלילה אחר הצריים. זה היה יכול להיות נפלא.

ובינתיים בניו יורק.....קו תחתית נוסף נבנה בימים אלה בצד המזרחי של מנהטן. הראשון מזה שישים שנה, שישים שנה אבל בסוף תהיה רכבת. לעזאזל בקהיר יש רכבת תחתית ובתל אביב אין, לא בטוחה שאזכה אי פעם לראות או לנסוע באחת כזו כאן בארץ, אבל אני משאירה פתח לתקוה. הנה כמה תמונות של הקו הניו יורקי בתהליך....וכאן אפשר לקרוא את הסיפור במלואו




בעבר כבר כתבתי רשומה אחת על תחנות רכבת תחתית מעוצבות ברחבי העולם, ועל הכבוד שרוחשים במקומות אחרים למסורת של נסיעה ברכבת. למי שרוצה להיזכר:
http://dayatime.blogspot.com/2011/04/blog-post_237.html


בעיר אוטרכט שבהולנד, בנו מגלשה אמיתית,  ממש ליד תחנת הרכבת, הם ממש מעודדים את מי שממהר להשתמש ב"מאיץ" ובלילה הם מנגנים שם מוזיקה של באך. למה בעצם לא להפוך את ההגעה לרכבת, לפעולה מגניבה בפני עצמה?








אין תגובות: