יום רביעי, 8 בפברואר 2012

מכתב לתמה

via Flickr


תמה שלי יקירה;
היום היינו אמורות להיפגש. היום היינו אמורות להתחיל את חיינו המשותפים יחד, היום היית אמורה להיוולד.
היית דוחפת את עצמך דרך תעלת הלידה, נושמת את נשימתך הראשונה ובוכה את הבכי הראשון, ואז היו מניחים אותך עליי והייתי נושמת את הריח התינוקי שלך ומלטפת ומרגיעה אותך שהכל יהיה בסדר. היום היינו אמורות להכיר לראשונה פנים אל פנים.
הייתי מספרת לך שאני אמא שלך, הייתי מדמינת את כל החויות שעוד נעבור יחד, אמא ובת. הייתי מלבישה אותך בבגדים היפים שקניתי לך, מחתלת אותך בחיתולים שקיבלנו מעינת, משכיבה אותך בעגלה, או נושאת אותך במנשא שקיבלנו ממיקי ואיתי. כולם היו באים לראות אותך ולהתפעל מכמה את יפה. היינו גדלות יחד, את ואני, אמא ובת, כל הזמן אמא ובת.
ובכן בתי, את כבר נולדת לפני שישה שבועות, הם הניחו אותך עליי, יפה הרבה יותר ממה שהייתי יכולה לדמיין, כל מי שראה את תמונתך טוען שאת דומה לי, ואני בתוכי מסמיקה מגודל המחמאה. ליטפתי וחיבקתי ונשמתי את ריחך המתוק ואהבתי אותך כל כך.
נאלצנו להיפרד ומאז אני נושאת את זכרך בתוכי ומספרת עלייך לכל מי שרק מוכן לשמוע. בקרוב ניטע לזכרך עץ קלמנטינות בחצר של סבא וסבתא. נדמה לי שמאוד אהבת קלמנטינות, כי אני אכלתי המון כאלה בהריון איתך ומאז שנולדת אני לא מסוגלת לאכול אותן בכלל. גם נטעתי עץ ביער בארי על שמך.
היום אני נפרדת ממך ומשחררת אותך לדרכך. היום רשמית הסתימה דרכנו המשותפת בחיים הגשמיים האלה וחבל הטבור נחתך בפעם השניה, בפעם האחרונה. היום את עוברת רשמית למקום שלך בתוך הלב שלי, לפינה שתהיה תמיד רק שלך.
תמה, אוהבת אותך וזוכרת תמיד
אמא



"את בליבי עכשיו, בתוך ליבי,
כמו הרבה צללים
כמו הרבה שבילים
כמו עשן.
את רק שלי עכשיו, את בחובי,
כנוף הרבה עלים
כמי נהר כחולים,
עכשיו את כאן"









22 תגובות:

Ruti אמר/ה...

לא פייר... אני יושבת פה בעבודה וצריכה לחנוק את הדמעות.
היי שלום, תמה.
אפילו שלא הכרנו, הכרנו.

איזה יופי, עץ של קלמנטינות.

אנונימי אמר/ה...

איזה מכתב מרגש. והשיר כל כך יפה...
מסתכלת בשעון ורואה שהיום הזה, התאריך הזה תיכף נגמר.
חושבת איזה ריח מעולה יש לפריחה של עץ קלמנטינות.
שולחת לך חיבוק ענק
קלייר

אנונימי אמר/ה...

גם אני מדמיינת את ריח הקלמנטינות מהעץ שישתל, ואת העץ שכבר ננטע.
ועוד כל כך רבה דברים תמה שתלה בך, ואת בה.
דרך מסתיימת
דרך מתחילה
אהבה ממשיכה
אורין

אנונימי אמר/ה...

יקירה את כ"כ מרגשת...
בטח גם תמה מספרת לכל החברים המלאכים שלה על אמא שלה שהיא כ"כ אוהבת
חושבת עלייך ושולחת חיבוק
רון

אנונימי אמר/ה...

יקירתי,
הדמעות לא מפסיקות לרדת....להגיד שוב שאת אישה מדהימה? חזקה, מיוחדת, רגישה ומרגשת....אין עלייך.
כואבת את כאבך ומדמיינת אותך כאמא, הכי מדהימה בעולם...כי את כזאת.
אין עלייך...באמת.
מחבקת ומעריכה,
אילנית

אנונימי אמר/ה...

מרגש כ"כ בכל מובן. את אדם מדהים ותמה זכתה לחיות בתוכך ולספוג את מה שהיתה צריכה כדי להמשיך הלאה.
חיבוק ענק. ליאת

אנונימי אמר/ה...

ואוו כמה את מרגשת. ים של דמעות בשתי עיניי... אני מברכת על כך שזכיתי להכיר אותך באמת בשבועות האחרונים. את מופלאה. חיבוק גדול. נאורה

אנונימי אמר/ה...

אישה יקרה,
קוראת אותך זמן מה
הדרך שאת עושה מדהימה
אישה חזקה
אישה אמיצה
אישה רגישה
מחזקת אותך
איילת :))

גליה אמר/ה...

תודה יקירה
זה הדדי
ותודה על הליווי

גליה אמר/ה...

ריגשת אותי
אוהבת אותך
ושולחת לך חיבוק גדול

גליה אמר/ה...

אוף איתך רותי
את תמיד מדמיעה אותי במלים שלך
חיבוק

גליה אמר/ה...

תודה
יקירתי
מרגישה את החיבוק עד כאן

גליה אמר/ה...

יקירה
את חושבת שהילדים שלנו יושבים שם
בגן העדן של ילדות ומשחקים יחד?
אני מקוה שכן
שולחת חיבוק חזרה

גליה אמר/ה...

תודה על המלים ועל החיבוק
חבקי את התינוקת שלך חזק גם בשבילי

גליה אמר/ה...

תודה על המלים החמות
מוזמנת להמשיך לקרוא כאן תמיד

גליה אמר/ה...

תודה לך יקירתי
(מקוה שאני מזהה נכון)

Eti אמר/ה...

מכתב מרגש מאד
והתגובות כל מילה בסלע
לאט לאט בדרך בטוחה אנחנו חייבים להתגבר ולהמשיך הלאה
אוהבת אותך ולומדת אותך כל יום מחדש

אנונימי אמר/ה...

ממשיכה ללוות מרחוק ולקוות לימים שמחים יותר. וגם מבטיחה לך להמשיך לזכור אותה איתך
נעה

אנונימי אמר/ה...

הי יקירה
מאמינה שזוכרת את אותי ,מלפני 6 שבועות ,שמתי לך מראה ואמרתי שכפי שתיכננת זה כבר לא יהיה ,מקווה לזכות לרגע בו אני מניחה עלייך מישהיא חדשה ואתם מסתכלות זו בזו ואני מהצד בוכה ודומעת משמחה והתרגשות ,
בהצלחה יעל

גליה אמר/ה...

וואו! בטח שזוכרת, את אפילו מופיעה בסיפור הלידה שלי
http://www.medabrotimahut.co.il/2012/02/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%AA%D7%9E%D7%94/

גם אני כבר מחכה לרגע הזה....
המון תודה על הכל
ריגשת אותי מאוד אז וגם עכשיו
גלית

גליה אמר/ה...

תודה על הליווי ועל זה שאת זוכרת יחד איתי

אנונימי אמר/ה...

קצת באיחור ראיתי את המכתב!מרגש,מעורר אצלי נשכחות,{כל אחד לוקח למקום שלו}, המשך הבראה,התמודדות,כוח,חוזק, עשיה,מרגש מה שכתבת,מדהים השם שבחרת,מחמם את הלב הדרך שאת עושה,שמחה שיש סביבך מעגל עצום של תמיכה קבלה הבנה,מאחלת רק טוב,חיבוק עצום ממני אליך.חגית