יום שבת, 2 ביוני 2012

ספרים וספריות

Jeff Koterba / Omaha (Nebraska) World Herald

 
בואו נדבר קצת אחרת על ספרים. שבוע הספר יתחיל השבוע ולי יש זכרונות נוסטלגיים נעימים עד מאד מהאירוע.
בכל שנה הייתי נוסעת עם אמא ואחותי לשבוע הספר בתל אביב והייתי מסתובבת בין עשרות הדוכנים, מסונוורת מהעטיפות הצבעוניות ומתקשה לבחור לעצמי ספר אחד או שניים מכל המבחר. כילדה לקרוא ספר היה הדבר הראשון שהייתי עושה כשהייתי מגיעה הביתה מבית הספר. כל הספרים שלי היו מוכתמים בטיפות של רוטב או בפירורי אוכל כי ככה הייתי מבלה את ארוחת הצהרים שלי וגם בלילה לפני השינה הייתי נרדמת כשאת העמוד האחרון אני זוכרת  במעורפל בלבד (גם היום זאת בדיוק הדרך בה אני נרדמת)....
לפעמים יש תחושה שכבר לא קוראים היום וכולם רק דבוקים למחשבים. אני מסרבת להיות שותפה לעמדה הזו. קוראים כשיש שהו מעניין לקרוא ושכל אחד ימצא לעצמו חומר קריאה שחביב עליו, כשמכריחים שום דבר טוב לא יוצא מזה.
אבל אחרי שקראנו את הספרים, מה לעזאזל עושים עם כל הספרים האלה? אז יש אנשים אקולוגיים ששואלים ספרים מהספרייה, אבל בואו נודה על האמת, רובינו רוצים את הספרים לידינו קרוב קרוב גם אחרי שסיימנו לקרוא אותם.

סיינפלד שואל את השאלה הזאת בסיינפלדית משעשעת




אז אחסון הספרים הוא חשוב. יש אסכולות שלמות על סידור מעוצב של ספרים וספריות מיוחדות למבוגרים ולילדים, לפי צבע, כריכה פונה חזיתית או צידית ובכלל תורה שלמה על כל העניין, אבל איך עושים את זה קצת יותר מיוחד ולא סתם על כוננית מהום סנטר או  איקאה?
הנה כמה דוגמאות לספריות ולמדפי ספרים מיוחדים...באתר Dark Roasted Blend תוכלו למצוא עוד לא מעט דוגמאות לספריות מיוחדות ולא קונבנציונליות שיתנו לכם השראה לסידור הספרים בביתכם.








The Chive



DoorNob




ואותו הדבר, אבל לילדים...(ליחצו על התמונות ותגיעו למקור)

Rosenberry Rooms



Rosenberriy Rooms

Dwell Studio

Cory Connor Designs



My Beautiful Home



ומשפט אחד שכדאי להפנים

We need to make books cool again. If you go home with somebody and they don’t have books, don’t fuck them.
John Waters














אין תגובות: