יום שבת, 23 ביוני 2012

קפה קר



אחת ההנאות האולטימטיביות של הקיץ הוא הקפה הקר. הוא בכלל לא נכנס תחת הקטגוריה של קפה, הוא לחלוטין פינוק קיצי ומרענן. יש מקום אחד בלבד בת"א שבו אני קונה אייס קפה, ומעבר לזה אני מכינה קפה קר בבית. עד עכשיו נקטתי בגישה המסורתית ולא התיימרתי לחקות שום קפה של בית קפה. כפית נס קפה, מעט מים חמים כדי להמיס את הגרגרים,  חצי מים קרים, חצי חלב וקוביות קרח מעל, סה טו.
עד שנתקלתי במתכון של Dan Souza וגיליתי שאפשר להכין קפה קר אחרת, התוצאה היתה טעימה שבעתיים. אני עומדת לחלוק את הגילוי הזה איתכם ואתם עומדים להודות לי.
כל מה שאתם צריכים זה קפה משובח וטיפה סבלנות. אפשר להכין כמות גדולה שתספיק לכמה וכמה כוסות קפה קר ולהניח במקרר.


1 כוס קפה טחון
4 כוסות מים בטמפרטורת החדר
פלאנג'ר
נייר פילטר לקפה. 



יש להוסיף את המים לקפה ולערבב, לכסות בניילון נצמד ולהניח על השיש לעשרים וארבע שעות (אפשר גם שתים עשרה).
לאחר עשרים וארבע שעות, יש להעביר את הנוזל בפלאנג'ר ולאחר מכן לסנן בפילטר עשוי נייר או במסננת צפופה. יש לשפוך את הנוזל לכלי אטום ולהניח במקרר.
כשתרצו להכין לעצמכם קפה קר, שיפכו מעט מהנוזל לכוס, הוסיפו מים/חלב, המתיקו לפי הצורך והניחו למעלה קוביות קרח לרוב.
ספרו לי אח"כ כמה אתם מאושרים ואיך לעולם לא תחזרו למה שהיה קודם.

חלק מהנוזל אפשר גם להקפיא כקוביות קרח ולצרף אותן אל המשקה ואז אפילו יותר טעים ועשיר.


(כל התמונות של Dan Souza)



אין תגובות: